În București, circulă de vineri primele autobuze electrice. Deocamdată, au ieșit pe traseu doar două dintre cele 100 cumpărate cu bani europeni. Acestea au autonomie de 300 de kilometri și dotări care vor face călătoriile mai ușor de suportat pentru pasageri. Mai trebuie pusă la punct însă rețeaua de încărcare. La capetele de linie și în autobaze încă lipsesc stațiile de încărcare.
Două dintre cele 100 de autobuze electrice care vor circula pe străzile din București sunt deja în trafic, iar până la finalul anului vor fi 20 în total.
Printre primii care le-au testat au fost primarul Capitalei, Nicușor Dan, și viceprimarul Stelian Bujduveanu.
Nicușor Dan, primarul general al Capitalei: Sunt autobuze care au toate dotările, au aer condiționat, posibilitatea de plătire cu cardul, USB pentru telefoane mobile. Autonomia de aproximativ 300 de km.
La capetele de linii nu există deocamdată stații rapide. Iar în autobaze încă nu au fost montate stațiile de încărcare lentă. Singurul centru unde autobuzele electrice se pot realimenta este amenajat la Uzina de Reparații Ateliere Centrale în cartierul Tei.
Stelian Bujduveanu, viceprimar general al Municipiului Bucureşti: Sunt 30 aduse, din care 10 sunt puse în funcțiune și alte 20 urmează să fie montate în perioada următoare. Optimist aș spune în primele luni ale anului viitor să avem totul funcțional și totul pe traseu. Pe lângă stațiile cu încărcare lentă vom achiziționa și stațiile cu încărcare rapidă, care vor fi montate la capetele de linie.
Autobuzele electrice sunt de proveniență chinezească. Au garanție 8 ani și au costat peste 58 de milioane de euro, cu finanțare din fonduri europene.
Vehiculele se adaugă celor 67 de tramvaie produse la Arad, care deja circulă pe liniile din Capitală.
În acest moment, 19 orașe din țară au făcut pasul spre transportul public în comun cu autobuze electrice. Printre acestea Sibiu, Brașov, Ploiești și Constanța.
sursa: TVR
09.12.2023