Circulaţia trenurilor de metrou pe Magistrala 2 se desfășoară direct, începând de joi, între staţiile Tudor Arghezi şi Pipera, fără a mai fi necesară transbordarea la staţia Berceni, informează Metrorex.
Potrivit companiei, intervalul de succedare a trenurilor la orele cu vârf de trafic este de 4 minute, iar timpul de parcurs dintr-un capăt în altul al Magistralei 2 este de aproximativ 30 de minute.
Staţia de metrou Tudor Arghezi a fost dată în circulaţie la jumătatea lunii noiembrie 2023, însă partea de semnalizare nu a fost în totalitate realizată.
„Este prima dezvoltare a metroului bucureştean realizată împreună cu Primăria Sectorului 4 şi vizează încă două staţii de la Tudor Arghezi şi în comuna Berceni din judeţul Ilfov. Ea va fi deschisă, conform graficului pe care noi l-am făcut împreună cu Primăria Sectorului 4 şi Ministerul Transporturilor, la 15 noiembrie anul acesta. Atunci se va merge cu metroul până acolo. Nu va fi în totalitate realizată şi partea de semnalizare, care va urma să fie realizată până la sfârşitul anului, aşa cum ne-a spus constructorul. Dar va circula metroul între staţia Berceni-IMGB şi această staţie Tudor Arghezi, cea mai nouă staţie de metrou din Bucureşti”, a declarat pe 18 octombrie anul trecut Mihai Barbu, preşedintele Consiliului de Administraţie al Metrorex.
Staţia de metrou este un punct multimodal de transport, fiind conectată direct, printr-un tunel pietonal subteran, cu parcarea etajată din apropiere, unde oamenii care vin din afara oraşului îşi pot lăsa maşinile în siguranţă, pentru a-şi continua călătoria către centrul Capitalei folosind metroul. Investiţia s-a ridicat la 50 de milioane de euro – fonduri nerambursabile, unică în România prin prisma faptului că a fost construită de o administraţie locală. Împreună cu linia de legătură, noua staţie are o suprafaţă de peste 15.000 de metri pătraţi, între staţia Berceni, actualul capăt al Magistralei 2 şi Şoseaua de Centură, şi are un traseu cu o lungime totală de 1,6 kilometri.
sursa: TVR
09.05.2024