E forfotă mare într-unul dintre cele mai mari depozite din ţară de unde, vineri, vor fi expediate sute de mii de colete cu produse comande de români, de Black Friday. Se pun la punct ultimele detalii: se instruiesc angajaţii, se studiază preţurile din piaţă şi se verifică stocurile.
Au fost pregătite milioane de produse cosmetice, de îngrijire personală, de fashion şi sute de mii de electrocasnice mici, smartphone-uri, gadgerturi, laptopuri şi echipamente IT.
Românii și-au extins lista de cumpărături pentru Black Friday, la reducere. Caută mai multe tipuri de produse decât anul trecut.
Mircea Tomescu, reprezentant magazin online: Devin din ce în ce mai diverşi în abordare. Vedem că îşi extind gama. Dacă înainte urmăreau o categorie sau două de produse, acum vedem că urmăresc chiar şi trei, patru, cinci categorii. E un trend care s-a întărit în acest an.
Ca să îi atragă și mai mult pe clienți, comercianții oferă și plata în rate.
Alexandru Niculescu, reprezentant magazin online: Clienţii vor puta opta pentru zero dobândă în patru rate pentru produsele de uz curent sau se poate merge până la plata în 40 de rate, tot cu dândă zero, prin cardurile de credit oferite de partenerii noştri.
60% dintre români şi-au pregătit deja coşul de cumpărături pentru Black Friday, iar dintre aceştia 1 din 3 şi-a alocat un buget ce ajunge în jurul valorii de 3 mii de lei.
Sfatul economiştilor: cumpătare şi precauţie
De Black Friday românii vor să îşi cumpere produse pe care nu şi le-ar permite daca ar trebui sa plătească pretul intreg.
Un telefon nou să fac un up-grade. De regulă, în astfel de campanii prefer să cumpăr lucruri mai scumpe, pe care nu le-aş cumpăra în altă perioadă a anului, ca să profit de reduceri.
Urmăresc produsele favorite de foarte mult timp şi din ce observ în ultimele săptămâni chiar s-au scumpit, deci cel mai probabil vor fi la preţul iniţial ce l-am urmărit eu de săptămâni bune.
Ca să nu cădem pradă febrei cumpărăturilor, pe lângă o monitorizare atentă a preţurilor, experţii în educaţie financiară recomandă cumpătare.
Adrian Asoltanie, trainer în educaţie financiară: Nu ai fi rău poate de Black Friday să încercăm să rezolvăm problema cadourilor de final de an. Ar fi bine să ne pregătim cu o listă de cumpărături, adică obiectele care chiar ne trebuiesc şi 2 şi cu banii necesari pentru că, altminteri e foarte uşor să cheltuim nişte resurse nişte resurse foarte consistente.
După ce anul trecut campania de Black Friday a generat înacasări de 450 de milioane de euro, retailerii se aşteaptă ca, anul acesta, vânzările sa ajungă la 500 de milioane de euro.
sursa: TVR
05.11.2024