Marile șantiere din Capitală redeschise de curând de Municipalitate, împreună cu cele mici care țin de rețelele de utilități și care de cele mai multe ori blochează o bandă de circulație, îngreunează și mai tare traficul deja sufocat al Bucureștiului. Situația ar fi putut fi alta, dacă autoritățile ar fi terminat lucrările la termen și dacă ar fi avut o strategie coerentă, spun specialiștii în mobilitate urbană.
Șantierul redeschis al Pasajului Doamna Ghica a făcut ca traficul în zonă să fie un coșmar din cauza restricțiilor.
Partea carosabilă care duce spre Obor este blocată până pe 10 ianuarie, iar tramvaiul 21, cel mai important mijloc de transport în comun, a fost scos din circulație pe perioada lucrărilor și înlocuit de autobuze.
Șoferii sunt dirijați să meargă pe linia de tramvai.
Pasajul de la Doamna Ghica trebuia să fie gata din 2020. După ce a depășit mai multe termene, autoritățile spun că va fi gata la anul, în august.
În cealaltă parte a orașului, în Prelungirea Ghencea din Sectorul 6, șantierul redeschis de curând, care ani de zile a bătut pasul pe loc, da aceleași bătăi de cap pietonilor și șoferilor.
Pe lângă marile șantiere, traficul din Capitală este sugrumat și de zecile de șantiere mici care țin de rețelele de utilități.
În multe cazuri, acestea, uitate de cei responsabili, blochează cu săptămânile și chiar cu lunile o bandă sau două de circulație.
16.11.2022