Românii mănâncă, în medie, 7 kilograme de pâine pe lună. Mai puţină de la an la an. Şi încep să-şi rafineze gusturile. În topul preferinţelor dospesc specialităţile, iar clasica franzelă pierde tot mai mult teren. Între timp, prețurile primului aliment pe care îl punem pe masă au crescut cu aproape 3% față de anul trecut.
Ce spun românii?!
Pe lângă prospețime și preț, important pentru români atunci când aleg pâine sunt opțiunile sănătoase, dar și diversitatea produselor. Astfel, trendurile indică o creștere de până la 40% a popularității produselor cu maia până în 2025.
Datele Institutului Român de Statistică arată că a scăzut semnificativ consumul de pâine. Mâncăm mai puţină, dar de calitate mai bună.
Franzela clasică e cumpărată mai mult de cei cu venituri mici
Gabriela Bereş, director, furnizor de materii prime pentru brutării: În continuare suntem consumatori de pâine de top în Europa. Trendul este unul descendent și nu se observă asta de ieri, de azi, ci se observă de ceva vreme din punct de vedere volum, din punct de vedere al numărului de bucăți de pâine consumate scădem, dar din punct de vedere valoare creștem.
Europenii ţin cont de gust, prospeţime şi preţ
La nivel global, pe măsură ce prețurile se măresc, și așteptările privind calitatea pâinii cresc.
Nanno Palte, manager, furnizor global de materii prime pentru brutării: Industria panificației este încă puternică, vedem o creștere globală a consumului de pâine de aproximativ 2%. Totuși, creșterea în valoare este și mai accentuată din cauza inflației prețurilor. Majorările de prețuri îi determină pe consumatori să caute în special calitatea.
75% dintre români aleg calitatea, în locul prețului mai mic, atunci când cumpără pâine, arată cel mai mare program de cercetare a consumatorilor de panificație din lume.
Iar în alte țări europene, oamenii pun pe primul loc gustul și prospețimea.
sursa: TVR
04.10.2024