Mulţi tineri români recurg din nou la platforma TikTok pentru a primi îndrumări despre cum să voteze în alegerile prezidenţiale de duminică, potrivit unei analize realizate de Reuters.
Cu aproximativ 9 milioane de utilizatori TikTok, ţara cu 19 milioane de locuitori a înregistrat o creştere a numărului de astfel de conturi anul trecut, în timpul unei campanii care a dus în cele din urmă la anularea alegerilor din 24 noiembrie.
Audienţa TikTok din România este predominant tânără: 64,6% au vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani şi 33,7% au vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani, potrivit Start.io, o platformă de publicitate mobilă care analizează datele utilizatorilor de aplicaţii. Tinerii intervievaţi de Reuters în centrul Bucureştiului în această săptămână au declarat că obţin informaţii din diverse surse online, printre care şi TikTok, potrivit News.ro.
TikTok dă asigurări că a format un grup de lucru pentru a asigura moderarea eficientă a conţinutului şi a lansat o campanie de educaţie mediatică pentru a ajuta utilizatorii să identifice dezinformarea. În ianuarie, compania a declarat că a blocat crearea a peste 116.000 de conturi spam în România în a doua jumătate a lunii decembrie.
sursa: TVR
02.05.2025