Pe de altă parte, în ziua afişării rezultatelor la simularea examenului maturității, avem și câteva dintre perlele adolescenților. Sunt de râs, dar şi de plâns, dacă ne raportăm la timpul scurt rămas până la probele din vară.
Cerința de la simularea examenului de Bacalaureat de a explica un motiv pentru care tejghelele librăriilor din Paris sunt amplasate până în mijlocul trotuarului a primit răspunsuri halucinante.
Motivul (…) este că cărțiile ceea ce nu a fost cumpărat, acolo este vânzat mai ieftin și așa cei mai sărac pot să citesc cărțiile.
Tejghelele din Paris sunt amplasate până în mijlocul trotuarului datorită modestiei și motivul tejghelelor ieftine.
Nici textul argumentativ despre contribuţia presei la formarea gustului artistic nu a avut mai mult succes:
Presa ne poate influența pe fiecare dintre noi tocmai de când eram mici copii până la bătrânețe, (…) pe uni poate să-i influențeze cu ușurință pe doar câțiva din populația globului și pe cealantă parte a populației mai greu sau chiar deloc.
Eseul în care elevii ar fi trebuit să prezinte particularitățile unui text poetic studiat s-a dovedit un eșec pentru foarte mulți:
Crypto este condamnat la moarte, pentru că din cauza soarelui a devenit o ciupercă otrăvitoară ca Laurul – Balaurul, măsălarița mireasă. Pentru Crypto această întâmplare este blestemul.
Cuvântul „riga” înseamnă craiul ciupercilor, iar „crypto” sugerează „ceva ascuns” este ca un „Luceafăr întors”. „Enigel” înseamnă înger și „lapona” sugerează că ea este o locuitoară din nord.
Asociaţia Elevilor din Constanţa a venit cu o propunere surpriză – desfiinţarea examenului de bacalaureat.
LORENA DRĂGUŞIN, preşedinta Asociaţiei Elevilor din Constanţa: Am cerut desfiinţarea formei actuale. Ne-am dori să se regândească întregul parcurs liceal, de la programele şcolare, planurile cadru, manualele trebuie actualizate. Examenele care se dau acum se bazează mai mult pe memoria pe care o are elevul.
Propunerea nu este agreată şi de profesori, dar unii admit că e nevoie de o regândire a examenului maturităţii.
Liliana Zaschievici, directoarea Colegiului Naţional Mihai Viteazul, Bucureşti: În cazul în care s-ar aplica, ar însemna să dispară orice motivație de a mai învăța ceva măcar la disciplinele acelea considerate de profil și principale.
Dorica Boltașu, profesoară de Limba şi literatură română, Colegiul Naţional „Iulia Haşdeu”, Bucureşti: Nu doar eu, mulți colegi și chiar experți în educație susțin un bacalaureat diferențiat cu adevărat la limba și literatură română, matematică are M1, M2, M3, M4. La Română există două variante, de fapt, o singură variantă, ca să fim onești cu noi înșine, ceea ce nu este firesc.
Probele orale ale examenului de bacalaureat încep pe 17 iunie, iar cele scrise pe 1 iulie. Rezultatele vor fi afişate pe 8 iulie.
sursa: TVR
15.03.2024