Veşti bune pentru şoferii care circulă pe podul suspendat de la Brăila! Începând cu 30 Noiembrie, traficul va fi deschis non-stop, fără pauză noaptea în timpul săptămânii, aşa cum se întamplă acum. Decizia a fost luată de autorităţi, chiar dacă nici acum constructorul n-a reuşit să demonteze cele patru macarale aflate lângă picioarele podului.
În luna iulie, când podul a fost dat în circulație, constructorul a cerut inchiderea traficului rutier pe timp de noapte, ca să poată demonta cele patru macarale uriașe, de peste 200 de metri fiecare, folosite la ridicarea construcției. De atunci, însă mai mult s-a bătut pasul pe loc.
În patru luni, constructorul nu a reușit să demonteze decât o singură macara. A spus că vremea nu le-a permis să lucreze mai repede. Însă de săptămâna viitoare vor fi nevoiți să demonteze celelalte macarale, pe timp de zi.
Motivul acestei întârzieri este vântul, care reprezintă cel mai mare impediment, atunci când oamenii trebuie să urce la peste 200 de metri înălțime și să desfacă, bucată cu bucată, coloșii de metal.
Reprezentanții Ministerului Transporturilor spun că au tolerat deja constructorului prea multe amânări.
Alin Șerbănescu – purtător de cuvânt CNAIR: Decizia este una cât se poate de utilă. Nu are rost să ținem podul închis în momentul în care nu există operațiunea de demontare a macaralelor. Când constructorul va cere din nou, să vină cu un grafic exact și să demonteze. Va trebui să vină cu un grafic exact, cu echipe de muncitori, ca să știm cât va dura efectiv demontarea macaralelor.
De la inaugurare, cel mai mare pod suspendat construit în România, care a costat 500 de milioane de euro, a avut mai multe probleme. Asfaltul a început să se degradeze pe anumite porțiuni, la mai puțin de o lună de când a fost dat în folosință. Multe dintre șuruburile cu care este prinsă balustradă de protecție fie lipseau, fie nu erau bine strânse. Iar recent, au apărut infiltrații la structura de rezistență de sub apă.
sursa: TVR
23.11.2023