ANPC a sancţionat Blue Air cu peste 10 milioane de lei pentru cursele anulate începând din 15 iunie până acum, anunță Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor într-un comunicat. Inspectorii au constatat că Blue Air a aplicat practici comerciale incorecte pe scară largă: nu a respectat drepturile consumatorilor când a anulat zboruri și a promovat oferte înșelătoare. ANPC susține că peste 150.000 de consumatori din 23 de state europene au avut probleme din cauza companiei din 15 iunie până pe 12 septembrie. Iar prejudiciile directe aduse clienților sunt de aproape 20 de milioane de euro. Doar foarte puțini dintre pasageri și-au primit înapoi banii pentru bilete neonorate.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a desfăşurat o amplă acţiune de control pentru a verifica modul de respectare a prevederilor legale privind serviciile de transport aerian ale operatorului. Au fost verificate iniţial zborurile anulate în perioada 15.06.2022 – 30.08.2022 şi ofertele practicate de operatorul economic atât pe site-ul oficial, www.flyblueair.com, cât şi pe pagina oficială de Facebook a acestuia sau din aplicaţia Blue Air. Verificările s-au extins în urma informaţiilor apărute în spaţiul public despre anularea tuturor zborurilor din 06.09.2022 până în 10.10.2022.
06.10.2022