O treime dintre copii susţin că, în clasa lor, profesorii discriminează elevii, în baza capacităţii intelectuale, aspectului fizic, religiei, îmbrăcăminţii sau dizabilităţii, în timp ce 45% spun că sunt colegi care discriminează alţi elevi, relevă un sondaj realizat de World Vision România.
Același raport arată că mai mult de jumătate dintre copiii din comunităţile dezavantajate spun că profesorii le cer bani pentru fondul clasei ca să ia diverse materiale. World Vision România aminteşte că Legea Educaţiei şi Constituţia prevăd că accesul la învăţământ este gratuit şi obligatoriu.
Fundaţia World Vision România anunţă, într-un comunicat transmis vineri, demararea campaniei “Autorităţi La Sat”, prin care încurajează politicienii şi alţi reprezentanţi ai autorităţilor statului să meargă în comunităţile vulnerabile, decidenţii putând astfel să identifice direct nevoile elevilor şi apoi să promoveze măsuri prin care să protejeze drepturile tuturor copiilor.
Campania este lansată în contextul în care pe 20 noiembrie se marchează Ziua Internaţională a Drepturilor Copilului.
Prima vizită este realizată vineri de ministrul Ligia Deca, alături de Cristina Cuculas, secretar general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, Cătălina Galer, consilier de stat în cadrul Administraţiei Prezidenţiale, europarlamentarul Dragoş Pîslaru, subprefectul de Bucureşti Jean Badea, inspectorul şcolar de educaţie permanentă şi activităţi extraşcolare ISJ Ialomiţa, Gica Dinu, şi inspectorul pentru management instituţional la ISJ Ialomiţa, Ileana Buzea.
Oficialii vor vizita o şcoală şi un liceu din două comunităţi dezavantajate din judeţul Ialomiţa, unde World Vision România implementează programul “Pâine şi Mâine”, respectiv “Vreau în clasa a 9-a”, care au ca scop creşterea nivelului de bunăstare al copiilor şi reducerea abandonului şcolar.
Potrivit sondajului realizat de World Vision, 52% dintre elevi mai susţin că ei sau colegii lor au fost daţi afară din clasă de către profesori ca pedeapsă pentru un comportament pe care pedagogii l-au perceput ca deranjant sau deviant, iar 6 din 10 copii (59%) afirmă că nu primesc note mici drept pedeapsă.
Cercetarea mai relevă că 70% dintre copii afirmă că profesorii le cer să aducă bani de acasă pentru culegeri şi alte caiete speciale cu exerciţii de lucru, iar 51% spun că li se cer bani şi pentru fondul clasei ca să cumpere materiale pentru desfăşurarea orelor – topuri de hârtie şi markere la bureţi, cretă.
Mai mult de patru din zece (43%) dintre elevii respondenţi au arătat că nu au fost consultaţi, anul trecut, nici măcar o dată de către profesori referitor la predarea şi evaluarea din clasă, în timp ce 28% spun că li s-a cerut doar o singură dată feedback în anul şcolar trecut.
20.11.2022