În Timiș, elevii susţin că au primit note diferite, lucrările fiind corectate digital de profesori din colţuri diferite ale ţării. Iar diferenţele nu au fost deloc mici, ci şi de patru puncte. Mai mulţi elevi din Timişoara au cerut reevaluarea lucrărilor. Ministerul anunţă că profesorii care acum au dat note cu diferenţe mari vor fi verificaţi şi trimişi la cursuri de evaluatori.
„Notă finală 5,70, nu mi-a venit să cred, am scris 10 pagini la română.”
Oana este elevă în clasa a 12-a la Liceul Teoretic Jean Louis Calderon din Timișoara. Când a văzut notele la simulare, a avut un şoc. Lucrarea ei a fost punctată cu 3 note diferite, de 3 corectori diferiți.
Oana David, elevă: 5,90, 8,70 și 7. Nu ține de subiectivitate, ține doar de atenția profesorului și la română știam că e subiectiv, că vor fi diferențe, dar nu așa de mari.
Cazul Oanei nu e singular. Iată încă un exemplu cu diferenţă de 3 puncte între notele primite.
Iasmina Armioni, elevă: Un corector mi-a dat 4, unul mi-a dat 7, unul mi-a dat 6. Tot la subiectul 3, unde ne-a picat Riga Crypto și Lapona Enigel. Ne scade încrederea de sine, pentru că tu te aștepți la o notă, știi la ce nivel te afli și când primești nota e ceva ce te șochează.
La Liceul Jean Louis Calderon din Timişoara sunt zeci de astfel de cazuri. Unii profesori au corectat personal lucrările elevilor de la clasă, ca să vadă exact ce au greşit elevii lor. Practic, a fost a cincea corectare a lucrărilor.
Ion Ionici, director Liceul Teoretic „Jean Louis Calderon” Timișoara: Din 143 de lucrări, avem 25-30 de lucrări cu evaluare realizată de 4 evaluatori, distanța este undeva între 2 și 4 puncte.
Ministerul Educaţiei anunţă că la examenele din vară intenţia este că profesorii corectori să fie doar din rândul celor care au fost antrenaţi pentru asta. Iar cei care au greşit acum vor verificaţi.
SORIN ION, secretar de stat în Ministerul Educaţiei: Nu o să ne ducem să tăiem capete. Dacă vom constată că profesorul X din cele 80 de evaluări pe care le-a avut a greşit 10, 20 de lucrări sau chiar mai puţine pentru că nu e admisibil, evident că vom merge către acel profesor să-l formăm, nu să-i tăiem capul. Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie a organizat în ultimii ani un curs special pentru evaluatori, pe care l-au parcurs câteva mii de cursanţi.
O altă explicaţie, nerostită oficial, pentru diferenţele mari de note, este aceea că acum vin să evalueze lucrările şi profesorii mai puţin pregătiţi. Cei foarte buni corectează doar vara, atunci când sunt plătiţi. La simularea bacalaureatului, la fiecare probă în parte în jur de 40% dintre elevi nu au promovat.
sursa: TVR
22.03.2024