Odată cu răcirea vremii şi cu primele zăpezi, tot mai mulţi şoferi au început să schimbe anvelopele de vară cu cele de iarnă. Preţurile unor modele de anvelope noi sunt mai mari decât toamna trecută. Conducătorii auto care nu au maşinile echipate corespunzător pentru sezonul rece riscă amenzi de până la 2.900 de lei şi chiar reţinerea certificatului de înmatriculare.
În Bucureşti, încă de dimineaţă, şoferii stau la coadă, la vulcanizări, pentru schimbul de anvelope. Vremea s-a răcit, iar în unele zone din ţară e deja zăpadă. Aşa că mulţi se grăbesc să monteze cauciucurile de iarnă la maşini.
În unele vulcanizări, timpul de aşteptare poate să ajungă şi la o oră. Tarifele pentru un schimb complet de anvelope şi echilibrarea roţilor încep de la 110 lei şi cresc la 250 de lei, în funcţie de diametru.
Preţurile anvelopelor de iarnă noi, cu diametrul de 15 inch, încep de la 180 de lei şi pot să ajungă la 1.400 de lei, în funcţie de producător. Cele cu diametrul mai mare sunt şi mai scumpe.
Preţurile unor modele sunt mai mari cu peste 10% faţă de toamna trecută, iar la altele chiar şi cu 20%, conform reprezentaţilor service-urilor auto şi ai vulcanizărilor.
Anvelopele „all season” reprezintă o alternativă. Dar pe vreme rea îşi arată limitele, spun experţii în conducere defensivă.
Codul Rutier nu stabileşte o dată la care maşina trebuie pregătită pentru sezonul rece. Este însă obligatoriu să folosim anvelopele de iarnă atunci când carosabilul este acoperit cu zăpadă, gheaţă sau polei.
Reprezentanţii vulcanizărilor recomandă şoferilor să facă schimbul de anvelope din timp în condiţiile în care timpul de aşteptare poate să crească şi la 5 ore, la prima zăpadă.
sursa: TVR
13.11.2023