Guvernul caută soluții ca să stimuleze vânzările pentru alimentele românești. O varianta ar fi ca și magazinele mici să ofere cât mai multe produse autohtone. Dar micii comerciații au și ei o propunere: hipermarketurile să fie închise în week-end. Cu și fără aceste propuneri, clienții se plâng de creșterea permanentă a prețurilor.
Premierul a discutat cu reprezentanțîi micilor comerciați și a părut surprins de cererile lor. Între timp parlamentarii au votat că plafonarea adaosului comercial pentru unele alimente de baza să fie prelungită până la sfâșitul anului.
O oră și jumătate a discutat premierul României cu reprezentanții micilor magazine și ai ai distribuitorilor, care au făcut o propunere care să îi ajute în afaceri: hipermarketurile să se închidă în weekend. Micii comercianți susțin că în aceste zile ei ar avea încasări mai mari. Acum, susțîn ei, vânzările le scad în weekend și cu 40 %.
Feliciu Paraschiv, vicepreşedinte, Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii: Închiderea la ora 1 pe care am propus-o noi pentru hipermarketuri ne-ar fi adus clienți în magazinele mici tradiționale. Nu e un lucru posibil pentru că s-ar crea o discrepanță. Alternativa ar fi să închidem toți, sâmbătă la ora 1 și duminică la ora 1. Nu există nicio pierdere, pentru că se vor muta vânzările în timpul săptămânii.
Analize fac și clienții atunci când aleg unde să meagă la cumpărături.
Marcel Ciolacu, prim-ministrul României: Piața românească e o piață de aproape 28-30 de miliarde de euro, doar că e o piață atractivă mai ales pentru statele din jur.
În timp ce premierul discuta cu micii comercianți, parlamentarii au votat legea care plafonează adaosul comercial la unele produse de bază, până la finalul anului. Măsura, care expiră la sfârșitul acestei luni, se va aplica pentru 17 alimente printre care pâine, lapte, ulei, zahăr, unt și magiun de prune. Legea urmează să fie promulgată de președinte.
sursa: TVR
20.03.2024