CFR Călători anulează mai multe trenuri de pe Regionalele Brașov și Iași, deoarece, în timp ce pe parcursul săptămânii acestea circulă cu doi-trei pasageri, în weekend trenurile sunt mai mult goale. Măsura afectează garniturile de navetiști și elevi de pe liniile secundare. Sindicaliștii cred că anularea călătoriilor nu e o soluție pentru aceste probleme. Și susțin că garniturile pentru navetiști ar trebui promovate mai mult.
Regionala Brașov a cerut conducerii CFR acordul pentru a anula 14 trenuri, iar cea din Iași vrea să țină pe loc și mai multe garnituri, 26. Unele doar sâmbătă, altele tot weekendul, pentru că nu mai au suficienți mecanici de locomotivă, susțin acestea.
Oamenii care stau la sate sunt supărați.
Iulică Măntescu, preşedinte, Federaţia Mecanicilor de Locomotivă: E o decizie din punctul meu de vedere pripită. Și orice reducere înseamnă reducere de venituri pentru CFR Călători, venituri și de la bugetul de stat și încasări. Eu zic că atât timp cât primești subvenție de la bugetul de stat nu se justifică anularea acestor trenuri. Trenurile sunt la distanțe foarte mari. Asta e unul din motivele pentru care călătorii au plecat de pe CFR și s-au dus la microbuze.
Conducerea CFR Călători susține că primul motiv ar fi acela că trenurile circulă aproape goale.
Ada Meseșan, purtător de cuvânt CFR Călători: Publicul este interesat de un interval orar, respectiv când pleacă omul la serviciu și după aceea face naveta spre casă și s-a remarcat că în anumite ore ale zilei nu erau pasageri în tren. Deci erau doi, trei pasageri pe orele mai de seară. Iar pe zilele de weekend, sâmbătă, duminică, aproape că erau goale. Gândiți-vă cât costă un tren, să pui o locomotivă și două vagoane în circulație și să nu ai decât unul sau doi pasageri.
CFR Călători operează zilnic în jur de 1100 de trenuri pe rețeaua de cale ferată din țară și din străinătate.
sursa: TVR
18.04.2024