Specialiștii în mobilitate urbană, reuniți la București, zilele acestea, susțin că Viena poate fi un model de oraș inteligent. Dar cu o condiție: bucureștenii să-și lase mașinile acasă, iar mijloacele de transport în comun să circule după un program bine stabilit. Ceea ce, deocamdată, nu se întâmplă.
În prezent, Capitala este deja sufocată de mașini, iar bucureștenii îmbătrânesc la semafor.
Șoferii din Capitală au petrecut anul trecut 4 zile și jumătate bară la bara în trafic. Ceea ce înseamnă că un șofer a stat în mașina personală peste 100 de ore în trafic.
Și la numărul de vehicule suntem în top. Potrivit INS, până la începutul acestui an, în București și județul Ilfov au fost înmatriculate aproape 40 de mii de mopede și motociclete, 1 milion și jumătate de autoturisme, peste 230 de mii de autovehicule pentru transportul mărfurilor și 14 mii de vehicule cu scopuri speciale
O soluție ar putea fi împrumutată de la vienezi, susțin specialiștii prezenți la conferința București 2050, Mobilitate urbană. Autoritățile austrice și-au propus să reducă transportul motorizat per persoană la 15%, până în anul 2050, cu ajutorul transportului public.
DINU GHEORGHE – fondator Platforma București 2050: Trebuie să fie un mixt de mărire de costuri – cu parcarea și scăderea costurilor pentru mobilitate urbană modernă, adică transport în comun cu costuri mai mici, trebuie să arate foarte bine și să fie transport civilizat.
Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, document strategic pentru sistemul de transport din București și județul Ilfov, este în consultare publică. Primarul Nicușor Dan îi invită pe cetățeni să răspundă la întrebările pe tema mobilității, până la sfârșitul acestei luni.
sursa: TVR
14.11.2023