Încă 8 bănci au fost verificate pentru modul în care tratează contractele de credit pe termen mediu și lung. Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor extinde controalele în sectorul bancar după ce a amendat deja 11 bănci care au folosit practici comerciale înșelătoare, iar acestea trebuie să corecteze neregulile. Reprezentații sectorului bancar susțin însă că instituțiile financiare au respectat legea.
Practicile comerciale incorecte trebuie să înceteze! Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor a emis un ordin în acest sens și așteaptă ca băncile să înceapă negocierile cu clienții pentru emiterea unor noi grafice de rambursare.
Paul Anghel, director general, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor: Se impune că operatorul economic financiar-bancar să dispună refacerea echilibrului contractual în contractele sale în curs de desfășurare, urmând a opera o reașezare a prestațiilor contractuale prin restructurarea ratei lunare într-o formulă echitabilă.
Oficialii ANPC consideră incorect modul de calcul al ratelor în urmă căruia clienții plătesc, în primii ani, 75% dobândă și doar 25% din soldul principal.
Există dispoziții și pentru creditele care urmează să fie acordate.
Paul Anghel, director general, ANPC: Principalul creditului datorat să fie achitat de către consumatori în rate egale, pe întreagă perioada de creditare în raport cu dobânda aferentă creditului.
Pentru moment, reprezentații sectorului bancar nu au anunțat ce măsuri vor lua după emiterea ordinului ANPC. Asociația Română a Băncilor consideră însă că principiul de plată în rate egale a principalului și a dobânzii nu este viabil.
25.05.2023